Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrhy na praktická cvičení ze zoologie s využitím prvoků a bezobratlých ze sladkovovních akvárií
Talavášková, Barbora ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhy na praktická cvičení s využitím sladkovodních akvárií ve výuce pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií, které se zaměřují na prvoky a bezobratlé živočichy. Hlavním cílem práce jsou návrhy na praktická cvičení vedených s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování (Inquiry based science education). Pomocí určovacích karet prvoků a mikroskopických bezobratlých živočichů mohou žáci poznávat tyto organismy během laboratorních cvičení s mikroskopy. Celkem je představeno čtrnáct karet se zástupci prvoků, bezobratlých, řas a sinic typických pro sladkovodní akvária. Určovací karty obsahují základní popis, také postup, co mají žáci u daného organismu pozorovat a zakreslit. Jsou doplněny o fotografii, perokresbu a QR kódem, který odkazuje na video z pozorování daného zástupce pod mikroskopem. Dalším návrhem je projek tzaměřený na potravní řetězce organismů stojatých vod. Obsahem této práce je také pracovní list zaměřený na samostatnou laboratorní práci žáků, která je zaměřena na kvalitativní analýzu vody v akváriu s použitím laboratorní techniky Pasco. Přínosem této práce je vlastní zkušenost se založením školního sladkovodního akvária. Proces založení akvária a jeho zkoumání popisuji v této práci. Byla také zkoumána sukcese mikrorganismů v akváriu...
Aktuální informace o německy mluvících zemích
KUTLÁKOVÁ, Michala
Tato diplomová práce se zabývá aktuálními informacemi o německy mluvících zemích a úlohou těchto informací při rozvoji řečových dovedností. Cílem diplomové práce je sestavit soubor cvičení vhodných pro výuku německého jazyka. V úvodu práce budou nastíněny cíle a teze, které budou následně blíže specifikovány v hlavní části práce. Hlavní část se bude skládat z části teoretické a praktické. Teoretická část práce si klade za cíl vytvořit povědomí o oboru Landeskude a způsobu práce se zeměvědnými informacemi. Část praktická bude obsahovat deset cvičení, sloužících k rozvoji řečových dovedností, jejichž tematickou náplní budou aktuální informace o německy mluvících zemích. Cvičení obsažená v praktické části jsou určena pro pokročilé studující, případně mohou sloužit jako příručka pro vyučující a zájemce o německý jazyk. V závěru práce budou shrnuty a zhodnoceny výsledky práce.
Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny
Štefanová, Eva ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
3 NÁZEV: Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny ABSTRAKT: Tato diplomová práce pracuje s problematikou ruských sloves pohybu. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cvičení a dalších podpůrných materiálů (pracovní listy), které slouží jako rozšiřující materiál pro výuku vybraných sloves pohybu pro začátečníky od třinácti let. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část vymezuje slovesa pohybu z pohledu lingvistického a obecně charakterizuje didaktické postupy při výuce gramatiky cizího jazyka. Praktická část je tvořena souborem cvičení a dalších podpůrných materiálů sloužících k prezentaci a procvičování vybraných sloves pohybu. KLÍČOVÁ SLOVA: slovesa pohybu s prefixem, slovesa pohybu bez prefixu, slovesný vid, didaktické přístupy a principy, praktická cvičení, metodická pomůcka, pracovní list
Pohyby rostlin
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rešeršního typu a je tematicky zaměřena na pohyby rostlin. Práce se dělí na dva základní celky. První z nich se podrobně zaměřuje na teoretické poznatky o pohybech rostlin získané z české a zahraniční literatury. Pohyby rostlin jsou v ní rozděleny na pasivní a aktivní a jsou detailně popsány. Pasivní pohyby jsou dále děleny podle druhu působícího činitele. Aktivní pohyby se dále dělí na fyzikální a vitální podle toho, zda je mohou vykonávat živé nebo odumřelé části rostlin. V druhé části jsou vypracované návrhy praktických úloh a jejich ověření v praxi souvisejících s tématem pohybů rostlin. Součástí druhé části jsou také výukové prezentace pro žáky středních škol a pro odborné semináře v rámci výuky na gymnáziích.
Praktická cvičení a modifikace vybraných úloh Biologické olympiády
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hrozinka, Šimon (oponent)
Tato práce shrnuje zařazení praktických cvičení do výuky biologie na středních školách a porovnává je s požadavky ve školních vzdělávacích programech (ŠVP). Dále se zabývá vlivem praktických cvičení na zájem a znalosti studentů a shrnuje některé dosavadní poznatky na toto téma. Z nalezených materiálů vyplývá, že praktická cvičení mají pozitivní vliv a jsou pro studenty přínosná. Součástí práce jsou některé chemické důkazy, vybrané z řady dostupných, které jsou vhodné pro zařazení do výuky. S jejich použitím je možné dokázat přítomnost sacharidů, tuků a proteinů v rostlinách.
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...
Houby (Fungi) ve výuce přírodopisu a biologie
Braná, Zuzana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Diplomová práce se zabývá houbami (Fungi) a jejich zařazením do výuky přírodopisu a biologie. Teoretická část práce se zabývá učebnicemi přírodopisu a biologie ve vztahu k dané problematice, charakteristikou říše hub (Fungi), jejich stavbou, systematickým členěním a RVP pro základní vzdělávání, RVP pro gymnázia a ve vybraných školních vzdělávacích programech. Následuje analýza učebnice přírodopisu a biologie z různých vydavatelství zaměřující se na téma houby (Fungi). práci zařazeny návrhy pracovních listů a praktických cvičení, které zajímavou formou seznámí žáky s učiteli z oto tématu ve svých hodinách. Ve výzkumné části jsou uvedeny formou textu, tabulek a grafů výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů, vybraných školních vzdělávacích programů a analýzy učebnic přírodopisu a biologie. Dále jsou uvedeny učiteli ze základních škola a vyšších gymnázií. Na konci práce jsou zařazené navržené pracovní listy a laboratorní cvičení na téma houby (Fungi) společně s autorským řešením. Cílem práce je zjistit současný stav zařazení temat přírodopisu na druhém stupni základních škol a v biologii na vyšších gymnáziích. Práce je určena všem, kteří se zajímají o problematiku hub (Fungi) z KLÍČOVÁ SLOVA houby, přírodopis, biologie, učebnice, interview, pracovní listy, praktická cvičení
Rozvoj elementárních hudebních dovedností u dětí (předškolní věk) pomocí hry na zobcovou flétnu
HELLEBRANTOVÁ, Kamila
Práce je zaměřena na děti v předškolním věku a rozvoj jejich hudebnosti formou hry v kolektivu mateřské školy. Tuto věkovou skupinu stručně popisuje také z hlediska vývoje fyzického, duševního a emocionálního. Téměř všechny její kapitoly obsahují praktická cvičení nejprve dechová, dále pohybová včetně procvičování jemné motoriky a na konec jsou zařazeny hry se zobcovou flétnou. Těm předchází krátký popis vývoje tohoto hudebního nástroje od jeho vzniku do dnešní doby a odůvodnění jeho využití v mateřské škole jako možnost obohacení Orffova instrumentáře. Zároveň tato práce představuje některé významné české hudební pedagogy (prof. Václava Žilku, PaeDr. Alenu Tichou PhD., prof. PhDr. Evu Jenčkovou, CSc., manžele Kvapilovi, Petra Ebena, Mgr. Zdeňka Šimanovského) a jejich metodiky, které mj. obsahují vhodné hry pro věk 3 - 6 let. Ty byly také inspirací pro vytvoření některých vlastních her s flétnou.
Mikroskopické houby v praktických cvičeních na ZŠ
Tejmlová, Kristýna ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Mikroskopické houby (mikromycety) jsou tématem, které je na základních školách opomíjené a zmiňované jen okrajově. Jejich význam pro člověka v běžném životě, ať už negativní nebo pozitivní, je natolik důležitý, abychom přehodnotili, kdy a jak s nimi žáky seznámit. Cílem mé diplomové práce je vytvoření vlastních návrhů pracovních úloh, které seznamují žáka základní školy se vzhledem, vlastnostmi, výskytem, využitím, metodami kultivace a v neposlední řadě s bezpečností práce s vláknitými mikroskopickými houbami. V pracovních úlohách jsou použity základní metody práce s vláknitými mikroskopickými houbami, jako je inokulace části populace z přirozeného prostředí na sterilní živné médium, sedimentační metoda nebo metoda roztírání zředěné suspenze hokejkou na agarovou půdu. K odstranění sekundárních struktur je použito přeočkování. Dále se zabýváme možnostmi přípravy kultivačních médií. Izolované kultury mikroskopických hub identifikujeme podle makroskopických znaků, přičemž mikroskopické znaky, z důvodu bezpečnosti práce s vláknitými mikroskopickými houbami, doporučuji přenechat výuce na střední škole. Navržená praktická cvičení byla ověřena na ZŠ ve Vinařicích se žáky 6. ročníku. Praktická cvičení se ukázala být vhodná pro práci žáků na základní škole. Zajištění materiálu, zpracování úkolů i výsledky...
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.